Thursday, June 9, 2011

OMAIGODDD

Assalamualaikum. Sila jawab tak jawab dosa (kot)


Hari ni... hurmmm. Ade dua perkara yang OMAIGOD berlaku kat aku. tak tau la nak sedihke nak gembira.



 OMAIGOD 1

Hari ni ade assignment (journalist panggil tugas buat liputan sebagai assignment, saje bagitau) dekat banggunan PERKESO. Press conference la konon. Patu aku yang nak tunjuk rajin ni pergi la awal sikit drive dari PJ (ofis) ke Jalan Ampang tu.


On the way nak ke sana... Aku terlibat dalam satu kemalangan.

Aku terlanggar belakang teksi. Korang tengoklah sendiri gambar bawah ni :-(

Teksi yang aku TERlanggar

Sian kete aku.. Im sorry
 Memang salah aku. Aku ingat apek yang bawak teksi depan aku tu dah jalan keluar dari simpang tu. Aku dah nampak dia gerak, aku tengok kanan, aku tekan la minyak. PAstu bbbbaaanngggg kete aku cium bontot kete dia. Haishhhhh slow tol apek teksi ni laaaa.... Akuuu naaak pergiii assssignnmenttt laa apeekkkkkk!


Lepas bertekak manja dan berbincang, masing-masing malas nak claim insurans. Aku malas sebab aku pakai enjin yang aku tak pergi JPJ dan puspakom untuk approved so kalo wat report pun insuran tak layan. Apek bedebah ni plak kononnya malasnak leceh-leceh wat report segala bagai. So... terpaksa ar aku bayar apek nih.

Pergi bengkel berdekatan, dia ckp RM800 la suma. Adoii. mentang-mentang bengkel tu kawan dia. Dia pau aku... tp aku ck aku leh bayar RM700 je... sengal tak sengal la aku kan. hurmm aku rasa pun damage tu memang lebih kurang banyak tu pun. tp takan lebih RM700 kot. So abes dah baki aku nak buat belanja bulaaaan nii... sedih!

Tu belom kira nak repai kete aku lg. haaddoooiiiiii. Apelah dugaan yang kau berikan ni Ya Allah... :-(

Pastu aku teruskan je la pergi lokasi assignment... ku teruskan jua. So kat press conference tu aku bagi muka cuka la kat suma fellow journalists ngan PR suma sekali aku tunjuk muka cuka. dengan CEO PERKESO sekali aku wat muka tak puas hati. Namun ku gagahkan jua bertanya beberapa soalan sebab dah motivate diri kena tunjuk professional la kononnya. dalam hatii??? yaaa ampuuunnnn....


OMAIGOD 2


Dah abes PC, balik la ofis sambil wat muka pasrah. Sedih wokkkk. kereta rosak duit melayang.


Pastu kawan-kawan ku yang caring tuh suma tanya what has happened sebab dorang da tengok status BBM aku. aku pun cerita la.

Aku teruskan buat news pasal assignment tadi. Sedih pun sedih gak assinment tetap kena buat.. DUSHHHHH....

Aku pun buat la. Pastu pass kat boss (editor) aku. Tak lama pastu dia check keje aku. Dia cakap VERY GOOD! aku pun dalam hati was like "oh, really?? okayh..."

Pastu aku dah boleh balik.  Tengah kemas-kemas bag nak chow. Boss datang kat aku pastu ulur tiket... tiket nih...


Sepetang besama Rossa!

Sekali dia hulur tiket konsert sepetang bersama Rossa daaa... waaa.. aku macam terkejut campur terharu. Tak penah dia bagi aku perks macam tu sebelum ni sebab aku ni kira baru lagi. Tak tau la dia kasi sebab suka kerja aku submit tadi ke atau kesian kat aku eksiden tadi.

Ape pun suka dan bersyukur lah aku. dah la tiket gold table lak tu. harga mahal nak mampos... satu seat RM380. hurmm kalo campur dua tiket ni sama la jumlah yang aku bayar kat apek teksi bedebah tu tadi. hoho

Tarikh dinner show ni malam esok... ada dua tiket. Sapa aku nak ajak ni. Boss cakap "Nah, take these, bawak your girlfriend."

haha. ape la boss aku nih aku mana ade awek sekarang ni...tapi aku ok kan aje lah.  so..aku nak bawak sapa la ni ek..nak bawa Cik dot dot dot ke???? tak boleh tak boleh bahaya. So pergi ngan cousin je lah.


Hurm tu la OMAIGOD situations nya... tak tau la aku nak gembira ke nak sedih. Bila nak fikirkan memang sakit hati tapi dah dapattiket tengok Rossa yang comel dan merdu tu.. terubat sikit hati ku yang lara. hoho

Dont know what to expect for tomorrow...

17 comments:

Anonymous said...

hahahhaah cik dot dot dot tu CIK EPAL ke???
sabar ye.. ade hikmahnya tu eksident tu.

Akin Amar said...

huhuu kesian buck. xpe,ambil tu supaya kamo lebih berhati2 dikemudian hari..be more carefull k.

warghhhhhhhhhhhh!!!~bestnya.Sepetang bersama Rossa.nak itot!hee ;D

oshin said...

kenapa bahaya plak bawak cik dot dot dot tu ? ngee....

::dAuZsHaNLeY:: said...

omaigod!
kalau lah boleh tukar tiket tu jadi cash...
boleh cover duit eksiden tu..
hmmm..

AmALiNa aFIqAh said...

700? byk kot. sye penah eksiden jugak, tp kena 330 je pon...mybe damage x sma kot~

Buck Syah said...

ainakhani: u rasa? sabar la ni haaa hehe

akin: sian kan? ok cikgu. I loike rossa aauumm haha

oshin: ntah la.. bhaayaaa.. dia retisss

dauz: tu ar tp tatau nak jual ke nak tgok dan dah lambat sbb tarikhnya esok.hmm

linaz: yeke? lain kot..lebih kurang ke u tgok dgn yg ni?

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
::FAIZ:: said...

bestnya dpt jumpa Rossa

suzialfredshin said...

nak ikOtttttt...!! haha, have fun tau, jgn stress2, ok lah tuh. Lpas dpt satu musibah, Allah bagi rezeki..^^

Fathiah Hamim said...

haha. good thing happened after a bad thing occured.

cik nur said...

hehehe mr buck sabar banyak2 eh ujian nie
sekurang nyer dapat pengubat balik hehehe
just enjoy yourself dekat sepetang bersama rossa oke :P

zoulmzmn said...

wah sepetang bersama rossa?..cool..
nak ikut boleh?

mimmarazaq said...

syok tu tiket free.... wihuuu atleast ade hikmah disebalik kejadian kirenye nie....wihuuuu go rossa go!

dieya said...

wah3..dpt free ticket plak..adeyh
berbaloi jugak la accident pun.snggup x accident lg skli utk tiket konsert lain plak?haha

Nazrul Ashraff said...

haha... eksiden... aku rasa memang diary of the life kot!

Buck Syah said...

thanks all for the words of comfort.. couldnt ask for more. thanks so much <3

Post a Comment