Saturday, April 23, 2011

My Article in EH! Magazine November 2010 Edition

So, I see some of you guys enjoyed watching and laughing at my silly faces and "randomness" . Yes, at times I'm that crazy.but i still have my sanity. hehe.

I promised to show other articles of mine that got published in EH! magazine in this entry.

Artikel tulisan aku pada masa ni kuar kat EH! edisi November 2010. Baru update sekarang sebab masa tu tak mula blogging lagi.

Dalam artikel tu, aku menulis dan memberi pendapat dan pengalaman tentang topik yang panas-hati untuk kaum perempuan. Iaitu isu KECURANGAN kaum wanita sendiri. Asik cerita pasal lelaki je yang curang kan? Meh sini aku cita pasal perempuan-perempuan yang selingkuh pulak.


Ni lah cover edisi tu. Cover girls, Yuna, Liana Jasmay, Juilana Evans dan Scha.

Siapa lagi cun?


Nukilan ku. cewah
The Article

Mungkin kebanyakan korang tak baca lagi atau terlepas baca edisi ni sebab dah lama kan. Okayh, no worries. Kat sini aku akan extract dan highlight kan sedikit isi kandungan artikel aku ni. Ape la yang aku bebelkan ya. Ha, mari tengok...

Pembuka bicara (cewah):



" Membaca ruangan luahan rasa di dalam akhbar Inggeris utama negara hujung minggu lalu, menguatkan lagi pendapat saya tentang satu isu ini. Isu apa? Isu wanita curang.  Mesti ramai wanita yang tak senang duduk dan skeptikal membaca isu yang dibangkitakan saya ini. Bukan mahu mengusik atau mahu menghentam kaum wanita. I have nothing against this gracious creature. Tetapi tak salah jika saya mencuit sedikit kan? "

Ekstrak isi :
 
" Kes kedua pula berlaku di pejabat sepupu saya yang berkerja di sebuah bank terkemuka. Dia mengadu selalu ternampak kecurangan bos perempuanya pada waktu makan tengah hari. Sudah bersuami dan anak-anak pula comel belaka. Tetapi masih lagi mahu ‘makan luar’.  Dengan teman sepejabat pula. Sorok bagaimananupun, orang lain tetap dapat menghidunya. Masakan tidak, tiba di pejabat bersama, makan tengah hari selalu berdua sahaja dan sampai balik pun bersama – sama. "

Penutup bicara :


" ... wanita curang di paparkan sekarang ini, kaum lelaki juga boleh mengatakan wanita semua itu sama sahaja. Saya tak mahu berkata begitu kerana saya percaya setiap wanita itu unik dan sedikit sebanyak mempunyai kesucian dalam hatinya. Furthermore, I do believe that women are wiser when it comes to an ultimate relationship. Setuju dengan saya? "


 Itulah yang boleh dikongsikan kat sini. Kalau korang berminat nak baca artikel yang penuh, carilah lah edisi ni. haha . takda makna la korang nak cari kan...hehe

Rasional Artikel Ini

Kenapa aku tulis pasal isu ni? salah satu sebab dah dinyatakan dalam artikel. Dan salah satu sebab utama, aku nak beri pandangan yang adil tentang isu CURANG nih. Hidup kena berlaku adil dan hak, betol tak? hehe. artikel Eh lagi satu dalam entry lain ya...


Thanks for stopping by!

19 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Buck Syah said...

saya SETIA okayh! :-p dah, thanks yunk

nn said...

oh. this magz ada kat shelf. dah lama beli but still tak bukak. beli sebab yuna on the cover je hehe.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
.: Si BungaKopi : . said...

hm hm. lelaki pon samolahh

::FAIZ:: said...

hebat

Buck Syah said...

bungakopi: memang pun sama, tapi kali ni kita i cita pasal ponpuan plak perangai sama... hehe

faizfarish: kalau komenitu bukan komen memerli, mekasih!haha

Buck Syah said...

nn: yeke, g la belek balik..pastu tell me what do u think..hehe

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Buck Syah said...

tak perasan la: tak penah, kawan i je... huhu

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Fuadah said...

well said monsier buck!

Ayuni Ariffin said...

nice entry

Whitey Mommy said...

off topic:

buck nak quotation email akk ek..kat whiteymommy@yahoo.com

akk ada reply kat msg box tu...tapi entah macam mana terdelete pulak the whole masg...huhu sebab dah lama tak guna shoutbox tu...

Buck Syah said...

Fuadah: merci, merci... hehe

ayuni: thanks. hope u enjoy

Buck Syah said...

whitey mommy: okeh will do! thanks kak

Unknown said...

dalam dunia neh bukan takat laki je curang.. pompuan pun ada curang gak kn.. urm.. =,='

btw.. sya xcurang.. hehe :)

p/s: nk nyebok gak.. ^_^

Post a Comment