Sunday, April 17, 2011

My Article in EH! Magazine April 2011 Edition

Hi people. Salam.

Since this entry was posted on Sunday, I would like to wish Happy Sunday everyone!

My Zeal for Writing

Pada sesiapa yang taktau lagi, aku memang suka menulis. Bukan suka tulis surat cinta atau tulis komen kutuk2 orang okayh. I actually love and enjoy editorial writing. Sebelum aku ada blog ni pun aku ade menulis untuk majalah dan akhbar. So, I'm not just a dude who woke up one day and decided to do writing ya. haha.  I'm media junkie and I live for writing and editorial substances!  Well, what I'm trying to say here is... journalism has been the passion of my life. Insyallah, kalau ada rezeki aku akan menjadikan bidang penulisan sebagai punca rezeki aku.


Okay, tanpa membuang masa, aku nak share ngan korang artikel terbaru aku dalam majalah gaya hidup, fesyen dan hiburan utama kat negara kita nih. Tak lain tak bukan majalah EH!

Artikel ni kuar untuk ruangan Kata Lelaki keluaran terbaru EH! iaitu edisi bulan April 2011

EH! April 2011-Cover Girl: Fathia Latiff

My article

Dalam artikel kali ni, aku meluahkan pendapat dan pemerhatian aku tentang gaya muda mudi negara ni dalam berfesyen dan penampilan mereka.

FYI, ruangan Kata Lelaki ni adalah untuk kaum lelaki meluahkan pendapat dan pandangan kitorang tentang kaum hawa, fenomena semasa, pengalaman, fesyen dan sebagainya yang berkaitan dengan gaya hidup.

Kalau nak tau yang lebih lanjut, boleh la korang dapatkan keluaran terbaru EH! edisi April. Pada yang dah dapatkan dan dah baca tu, harap korang enjoy penulisan aku ya.

Nak ucap terima kasih kepada editor majalah EH! Asiah Mion kerana sekali lagi terbitkan penulisan aku dalam majalah berprestij ni.

Mesti ada antara korang yang tertanya, ha? sekali lagi? Maksud Buck? Untuk pengetahuan, ini bukan artikel pertama Buck yang kuar majalah EH!. Kali ni adalah yang ketiga. Dua lagi sebelum ni akan aku paparkan dalam entry2 yang akan datang. Isu yang aku tulis tu agak kontroversi jugak la. Stay tuned okayh.


Hari ni Ahad kan, so aku lepak je la rumah rehatkan diri dan wat ape yang patut. Dan nak jenguk2 blog orang lain gak. Hope you guys enjoy this weekend. Thanks for stopping by....


p/s: Thanks cik epal sebab awal-awal lagi dah review my artikel ni. Sayang you lebih laaa. hehe

17 comments:

zera said...

hebatt...=D

LittleGurl said...

msti teuja bile penulisan kite masok majalah,hohoh...neway,congrate!

atikah abdul said...

x kuar ngan cik epal ke buck??heheh

Buck Syah said...

Zera: taklah hebat..cuma kalau kita minat dan percaya, mesti kita boleh k. thanks dear

littlegurl: memang eruja... espceially awal2 dulu haha. thanks!

Buck Syah said...

Nayla: cik epal majuk ngan I tu... dia kuar arini tak ajak I. tp semalam dah dating haha

Anonymous said...

congrats bro! :)
journalism is so cool, interesting n profitable when ur passionate to do it. sure u can make it for ur living!

i wanna become a journalist, too! =)

||aLeaSaRa|| said...

wah bro rupanya!kite dah baca dah ada ni majalah ngan kite he3....tahniah ye!thumbs uppppp!

Buck Syah said...

Nell: Hi! we think the same here! hehe good that u know what u want to become! believe in yourself and all the best to u!

aleasara: yeke? saya la tu.. thanks dear, hope u like it ya!

oshin said...

journalist la neh yep...best kalau idea kite dihargai dan diterima ramai... :)

ekaa . yum said...

nice one :)

atikah abdul said...

heheh...cik epal mrjuk??..u have to pujuk die la cmtu..hik3....suke sgt korg berdua...hope "menjadi" ek..hik2

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
reenapple said...

dulu pom minat writing gak.. but i can't do it anymore.. idea daa hilang .. err.. maybe sekarang belajar subjek mengira-ngira kot menyebabkan minat tue hilang..
anyway keep up the good article...

nurfarah nadiah said...

wow,wish i could read those. kadang2 pandangan dari mata lelaki boleh diterima pakai ye tak? :) hi, im your new follower.nice to meet you :)

murnimahyum said...

ha'ah. dh bce awal2 dh kt blog cik epal~ nice bro...

AIMAN said...

wooaaaaa.. boleh jadi journalist. haha.. keep it up

Buck Syah said...

reenapple: try to reconnect! u can always be a freelance writer what. thanks!

nurfarah: yup!hehe betol.. that's true. thanks! nice to meet u too.

murnimahyum: hehe thanks

aiman: insyallah! thanks dude!

Post a Comment